خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و سریعترین راه ها برای مهاجرت، اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه است که در اختیار سرمایه گذاران ایرانی قرار دارد. علاوه بر این روش سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه یکی از ارزانترین برنامه های اقامتی در کل اروپا نیز محسوب می شود. اما سریع از آن لحاظ که درست بعد از 3 تا 6 ماه امکان اخذ تابعیت ترک برای متقاضیان فراهم است و ارزان از آن جهت که این نوع سرمایه گذاری به میزان حدود 231363€ (یورو) یا 250000$ (دلار) جزء ارزانترین برنامه های اخذ پاسپورت دوم در اروپا محسوب می شود.

اصولا یکی از قدرت های اقتصادی آسیا و جهان کشور ترکیه است که به دلیل در پیش گیری سیاست جهانی سازی، صادرات محوری، تسهیل انجام بیزینس، تشویق کارآفرینی و توسعه گردشگری به قطب اقتصادی مسلم منطقه خاورمیانه تبدیل شده است. اما از امتیازات سرمایه گذاری در کشور ترکیه می توان به اخذ سریع اقامت خانوادگی، امکان دریافت تابعیت ترک، بهره مندی از خدمات دولتی، تحصیل و کار آزادانه در ترکیه، امکان مسافرت آزادانه به اروپا و … را می توان نام برد.

مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟

از امتیازات خرید ملک در ترکیه این است که متقاضیان برای اخذ اقامت ترکیه هیچ محدودیتی بر قیمت ملک ندارند. بهتر است بدانید که مبنا و شرط اصلی صدور ویزای اقامت دائمی ترکیه برای متقاضیان نیز) Tapuسند مالکیت خانه) می باشد. از مزایای دیگر خرید ملک در کشور ترکیه برای متقاضیان این است که علاوه بر خود، اعضای خانواده آنها نیز از این امتیاز اقامتی برخوردار می شوند.

مطابق چارچوب قانونی ترکیه، متقاضیان برای انجام معاملات مربوط به ملک می توانند ویزای توریستی ترکیه را درخواست دهند که مدت اعتبار آن 3 ماهه می باشد. متقاضیان بایستی در طی همین 3 ماه ملک مورد نظر را خریداری و نسبت به تنظیم سند مالکیت خانه اقدام نمایند.

مهم ترین مزایای خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

·         امکان به اجاره سپردن ملک خریداری شده

·         امکان اخذ پاسپورت کشور ترکیه برای اعضای خانواده در مدتی کوتاه

·         آزادی عمل در خرید خانه یا مغازه در ترکیه

·         امکان تحصیل رایگان فرزندان در ترکیه

·         بی نیازی از تسلط به زبان ترکی

·         امکان سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون نیاز به اخذ ویزا

·         سفر به 115 کشور بدون نیاز به ویزا

بهترین مکان ها برای خرید ملک در ترکیه

از شرق تا غرب، ترکیه کشور بسیار بزرگی است که دارای 81 استان و 8 منطقه جغرافیایی است. خریداران خارجی مشتاق به اطلاع از بهترین مکان ها برای خرید ملک در ترکیه ممکن است در نگاه اول به وسعت و گستردگی جغرافیایی ترکیه، از شهرهای بزرگ تا روستاهای کوچک سردرگم شوند، اما خریداران ملک باید به این نکته توجه نمایند که از بین کلیه نواحی ترکیه، 3 ناحیه در فهرست برترین نواحی خرید ملک قرار دارند:

·         سواحل مدیترانه

·         سواحل اژه

·         استانبول

دلایل برای این امر زیاد است. برای سالیان متمادی، سواحل جنوب و غرب ترکیه جزو مقاصد توریستی مطلوب محسوب میشدند. بنابراین جوامع ابن مناطق چند فرهنگی و روشنفکرتر بودند و البته زندگی کنار دریا هم رویای اکثر مردم می باشد. اما استانبول، طبیعتا به عنوان بزرگترین شهر ترکیه همه امتیازات را به خربداران ارائه می کند، اما کارگران خارجی، مخصوصا سرمایه گذاران املاک علاقه مند به برنامه های مدرنیزاسیون می باشند که در این متروپلیس روی می دهد.

Comments